FİZYOTERAPİSTİMİZ

Herkesin merak ettiklerini inceleyebilir veya sorularınızı iletebilirsiniz.

Fizyoterapi Nedir?

Aynı zamanda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon olarak tanımlanan fizyoterapi, bireyin günlük yaşamında hareket etme ve fonksiyonel aktiviteler gerçekleştirme yeteneklerini sınırlayan hastalıkları veya yaralanmaları ele alan bilim dalına verilen isimdir. Fizyoterapi uygulayan uzmanlara fizyoterapist adı verilir. Fizyoterapi normal şartlarda tedavi sürecinde fiziksel yöntemler kullanır.

Terapi Süreci Nasıl işliyor?

Boyun fıtığı ameliyatsız tedavi edilebilir mi?

Evet, zaten boyun fıtıklarının sadece %1 ila 2’si ameliyat gerektirir. % 1’i kesin ameliyat gerektirir (mutlak endikasyon). Diğer % 1’i, her türlü tedaviye rağmen geçmeyen ağrılarda düşünülür (rölatif endikasyon). Az bir kısmı sadece ilaç ve istirahat ile düzelir. Geriye kalan çok büyük kısmı ise DOĞRU PLANLANMIŞ bir FİZİK TEDAVİ’ye ihtiyaç duyar.

Fizyoterapi Ne İçin Kullanılır?

Terapi sürecimiz, danışanlarımızın bel, boyun, sırt, diz gibi şikayetlerine yönelik uzman fizyoterapistlerimizin detaylı değerlendirme ve analiz yöntemleriyle sorunları tespit edip size en uygun, doğal, ağrısız terapi yöntemini belirlemesiyle işlemektedir.

Bel fıtığı ameliyatsız tedavi edilir mi?

Evet, zaten bel fıtıklarının sadece %1 ila 2’si ameliyat gerektirir. % 1’i kesin ameliyat gerektirir (mutlak endikasyon). Diğer % 1’i, her türlü tedaviye rağmen geçmeyen ağrılarda düşünülür (rölatif endikasyon). Az bir kısmı sadece ilaç ve istirahat ile düzelir. Geriye kalan çok büyük kısmı ise DOĞRU PLANLANMIŞ bir FİZİK TEDAVİ’ye ihtiyaç duyar.

Nasıl Randevu Alabilirim?

0506 863 6850 nolu telefon desteğimiz üzerinden veya online randevu formunu doldurarak bizlere randevu talebinizi iletebilirsiniz. Uzman ekibimiz tarafından en uygun fizyoterapist ve tarih bilgisi için sizlerle iletişime geçecektir.

Spor bel ve boyun ağrılarına neden olur mu?

Bilinçsizce, yüklenme kapasitesi göz önünde bulundurulmadan ve ısınmadan yapılan spor sakatlığa neden olabilir. Size en uygun sonuç odaklı egzersiz programı için uzman fizyoterapistlerimizden destek alabilirsiniz.

Bel ve boyun ağrılarında ne zaman ameliyat önerilir?

Hastaların sadece %2-5’inde cerrahi önerilir. Fıtığa bağlı kolda, bacakta güçsüzlük, idrar ve dışkılama fonksiyonlarında bozulma varsa (mutlak endikasyon) ve tedaviye cevap alınamıyorsa ameliyat önerilebilir.

Bel, Boyun MR da fıtık görüldü? Mutlaka ameliyat olmam gerekir mi?

Ücretsiz değerlendirme seansı nedir?

Danışanın şikayetine yönelik yapılan kapsamlı manuel değerlendirmeleri, fiziksel testleri de içeren seanstır. Varsa Mr raporları ve diğer tahliller de incelenir. Kas-iskelet-sinir sistemi değerlendirilip şikayetinin asıl kaynağı bulunur. Bu seans, ortalama 20-25 dakika sürmektedir. Ön Görüşme / Değerlendirme seansı ücretsizdir.

Yeriniz tam olarak nerede?

Gazi Mah. 25. Sk. No:39 D:2B Gaziemir / İZMİR

Seanslar ne kadar sürüyor? Kaç seans almam gerekir?

Bir seansın ortalama süresi, 45-50 dakikadır. Kaç seans almanız gerektiği ancak değerlendirme sonrası belirlenebilir. Ortalama; Hafif ve orta düzey şikayetlerde 3-4 seans. Ciddi ve İleri düzey şikayetlerde 4-5 seans gerekebilmektedir.

Manuel terapi ve kayropraktik arasındaki fark nedir?

Manuel Terapinin kapsam alanı daha geniştir. Manuel terapi, genel olarak bütün kas-iskelet-sinir problemlerine odaklanırken, kayropraktik daha çok omurga ve sinir sistemi üzerindeki problemlerine odaklanır. Ortak Uygulama alanları da bulunmaktadır. Her iki yöntem de kas-iskelet-sinir sistemi fonksiyonlarını arttırmayı, ağrıyı azaltmayı, hareket yeteneğini geliştirmeyi hedefler.

Manuel terapi ve kayropraktik hangisi daha etkili olur?

Etkinliği, danışanın durumuna ve ihtiyaçlarına bağlıdır. Genelde omurga sağlığında kayropraktik daha uygunken, problemine daha detaylı çalışılması gereken danışanlara Manuel Terapi daha uygun olabilmektedir.

Manuel terapi ve Kayropraktik uygulamaların yan etkisi var mı, güvenli midir?

İlaç kullanılmadan yalnızca elle yapılan doğal uygulamalar olduğu için herhangi bir yan etkisi yoktur.
Tamamen güvenli uygulamalardır ancak terapiyi uygulayan fizyoterapistin lisans sonrası uzun soluklu konsept eğitim alması ve yeterli tecrübede olması gerekir.

Manuel terapi ve kayropraktik uygulamaların sıklığı nasıl olmalı?

Seansların sıklığı, kişinin yüklenme kapasitesine, durumuna ve terapistin hedeflerine bağlıdır. Ama genel olarak Haftada 1 veya 2 seans yeterli olmaktadır.

Manuel terapi uygulamaları ağrılı mıdır?

Manuel terapi, hassas ellerin profesyonel dokunuşuyla gerçekleştirilen vücutta iyileşmeyi hedefleyen doğal bir uygulamadır ve çoğu zaman danışanlar için ağrısız bir deneyim sunar.
Hatta vücutta rahatlama ve iyileşme hissiyatını arttırarak yaşam kalitesini hızlıca yükseltir.

Her seansta kütletme yapıyor musunuz, bir zararı olur mu?

Kitli olan eklemleri açarken manipülasyon(kütletme) şart değildir. Aynı etki mobilizasyon uygulamaları ile de elde edilebilir.
Bazı danışanlar için manipülasyon uygulamaları riskli olabilirken bazı danışanlarda rahtlıkla kullanılabilir. Burada önemli olan danışanın yüklenme kapasitesidir.
Manipülasyon öncesi güvenlik testleri yapıldığı için zarar teşkil etmemektedir. Hatta birçok faydası bulunmaktadır.

Evde fizyoterapi hizmetiniz var mı?

Evet kurumumuza gelemediğiniz durumlarda evde fizik tedavi hizmeti veriyoruz. (Felç, Yürüme Güçlüğü, Yaşlı Fizyoterapisi gibi evden çıkmanın zor olduğu durumlar.) Önceliğimiz klinik ortamda size yardımcı olmak.

Sigorta seans ücretlerini karşılıyor mu?

Sosyal sigortanız seans ücretlerini maalesef karşılamaz. Hizmetimiz tamamen özeldir. Diğer yandan bazı özel sigorta şirketleri faturanızı iletmeniz halinde seans ücretini size iade etmektedir. Eğer özel bir sigortanız var ise sigorta firmanız ile görüşüp detayları öğrenebilirsiniz.

Cevabınızı bulamadınız mı? Sorunuzu bize gönderin. En kısa sürede size ulaşacağız